15 oktober 2014

Olieverschilderij Labrador af

Zoals ik al in een eerdere post schreef, ben ik na lange tijd weer begonnen met schilderen. Ik werk het liefst met olieverf omdat deze verf een heel lange droogtijd heeft, waardoor ik de kleuren kan mengen op het canvasbord en ze dus niet hoef te mengen op een palet.

Voor dit schilderij heb ik drie kleuren gebruikt: titaanwit, omber gebrand en ultramarijn. De olieverf is van het merk Van Gogh.

Om de haartjes te schilderen gebruik ik heel fijne penselen van Da Vinci. Ik heb ze gekocht in de tekenwinkel De Schleiper in Gent. Een penseel kost nog geen drie euro. Een heel redelijke prijs vind ik. Ik vervang deze penselen wel regelmatig omdat ze snel hun puntvorm verliezen. Ze verkopen daar ook canvasborden in veel verschillende formaten. Ik verkies die boven schilderen op doek. Ze zijn veel dunner en dragen toch alle verf die ik er op smeer :-)

Een gouden tip voor wie op zoek is naar dikkere penselen. Ga eens naar de speelgoedwinkel Dreamland. Daar verkopen ze er van het merk Kangourou. Een pakje bevat drie zachte penselen 2 - 4 - 6 voor acht euro, wel met korte steel. 

En hier dan eindelijk het resultaat:

Olieverfschilderij Labrador



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen