28 september 2014

Waarom ik dol ben op de workshops van Wisper

Wat ik al bij het opleidingscentrum Wisper heb gevolgd? Twee workshops illustratie bij Veerle Deraeve en een weekendworkshop portretfotografie bij Dagmar Blommaert. Toegegeven, dat is niet veel, maar toch. De komende jaren breng ik daar verandering in, want ik ben fan! En nog meer goed nieuws. Volgende week start ik met de reeks Starten met schrijven bij David Troch. Vier donderdagavonden spelen met woorden, ik kijk er al naar uit. Maar waarom ik zo enthousiast ben over Wisper? Wel...

Bij elke reeks was ik een beginner. Voor de workshops bij Veerle Deraeve had ik nauwelijks tekeningen uit mijn hoofd gemaakt. Ja, waarnemingstekenen dat had ik gekregen op school, maar fantasietjes op een vel papier zetten, ho maar. En bij Dagmar was het niet anders. Daar stond ik dan met iemand anders z'n camera. Hoe paste ik ook weer de iso-waarde aan?

  1. Goesting! Je krijgt ongelofelijk goesting! De lesgevers zien heel snel wat je sterktes en zwaktes zijn. En in plaats van in te zoomen op je mindere kwaliteiten, helpen ze je net om je goede punten nog te verbeteren. En dat motiveert alleen maar meer. Veerle Deraeve zei me dat mijn illustratiestijl perfect is voor kinderen van drie jaar. Cool toch?
  2. De lesgevers zijn professionals uit het werkveld. Dagmar is fotografe, Veerle Deraeve illustratrice. En ze zijn heel eerlijk. Heb je ambitie om fotograaf of illustrator te worden? Ze vertellen je graag hun ervaringen en zelf hoeveel er te verdienen valt.
  3. De vele mogelijkheden bij Wisper. Je kan kiezen voor korte opleidingen of lange, 's avonds of overdag. Maar wat ik echt heel goed vind, is dat ze ook weekendworkshops organiseren. Op twee dagen leerde ik de basisprincipes van portretfotografie die ik de maandag daarop kon toepassen in een fotoshoot voor mijn werk. En dat heb ik gedaan met heel veel zelfvertrouwen!

Info Wisper

www.wisper.be

WISPER pakt elk seizoen uit met nieuwe workshops / cursussen / opleidingen dans, literatuur, muziek, theater, audiovisuele en -beeldende kunsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen