24 september 2014

The Secret Life of Walter Mitty - Fimreview

Er komt een moment dat je stopt met dromen en je je eigen lot gaat bepalen. Voor Walter Mitty (Ben Stiller), een dagdromer die aan zijn anonieme bestaan ontsnapt door in een fantasiewereld te verdwijnen, is dat moment nu. Wanneer hij zijn baan dreigt te verliezen, zoekt Walter een oplossing in de “echte” wereld en komt hij terecht in een groter avontuur dan hij ooit had durven dromen.

Ben Stiller regisseert en speelt de hoofdrol in The Secret Life of Walter Mitty, een inspirerend avontuur over het ware potentieel dat in iedereen schuilt. Bron tekst: bol.com


Waarom moet je deze film zien?

1. Het personage. Ik ben zelf een dagdromer. In mijn fantasiewereld gebeurt er veel: ik schrijf bestsellers, ik win de Voice van Vlaanderen (hoewel ik helemaal niet kan zingen) of ik fantaseer gewoon wat ik zou doen met een extra weekje verlof.

2. De beelden. Machtig gewoon. In het begin van de film wacht Ben Stiller op zijn trein. Hoe het eenvoudige station in beeld gebracht wordt, dat is pure fotografie. En dan vertrekt Ben naar Groenland en Ijsland. Ik kreeg meteen goesting om naar daar een vlucht te boeken. 

3. Life Magazine. Ben Stiller werkt als fotoredacteur bij LIFE Magazine. Logisch ook dat er regelmatig covers van het Amerikaanse magazine de revue passeren. Ik heb het even opgezocht voor de fans van LIFE, de covers zijn jammer genoeg fake en nooit gepubliceerd geweest. 

Beeld uit de film The Secret Life of Walter Mitty

Regelmatig wordt er gefilmd op de redactie van het maandblad. Aan de muren van de redactie hangen covers op posterformaat met een foto van de lancering van Apollo 11 of van bioscoopliefhebbers die kijken naar de eerste 3D-film. Kortom, sterke beelden die LIFE-waardig zijn, maar jammer genoeg nooit de eerste pagina gehaald hebben. 

"Tijdens de fotoselectie voor de LIFE-covers in Walter Mitty, focuste we op ons beelden die het filmverhaal ondersteunde en die ook de sfeer van LIFE vertaalden", zegt Jeff Mann, production designer van de film. "We selecteerden originele, na├»eve foto's die de leefwereld van de huidige generatie weerspiegelen."


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen